Culorile reci in web design si identitate vizuala

Culorile reci in web design si identitate vizuala

Articol scris de Simona Gabriela Buzatu

  • 4Minutes
  • 612Words

web design

Ce este culoarea ?

Noi percepem culoarea asa cum percepem gustul. Atunci cand mancam papile gustative ne impart gustul in patru atribute: dulce, sarat, acru si amar. In mod similar, atunci cand ne uitam la o compozitie cromatica, nervii nostri vizuali inregistreaza culoarea in functie de atributele cromatice: culori calde, culori reci si luminozitate.

Culori reci

Culorile reci sunt verde, albastru si violet. Acestea sunt culorile de noapte, de apa, de natura si au proprietati calmante si relaxante. Albastru este singura culoare primara din spectrul rece, ceea ce insemna ca celelalte doua culori reci, verde si violet, se creaza din acesta culoare impreuna cu o culoare calda. Verdele este creat din albastru si galben iar violet din rosu si albastru. Culorile reci sant folosite in design pentru a da echilibru si pentru a da senzatia de stabilitate si calm.

Albastru

Albastru este adesea asociat cu tristetea in limba engleza. Albastru este de asemenea utilizat pe scara larga pentru a reprezenta calmul si responsabilitatea. Lumina albastra poate fi revigoranta. Albastru inchis inspira putere si incredere. Albastru este asociat cu pacea si are conotatii spirituale, religioase in multe culturi si traditii.

Semnificatia culorii albastre este foarte diferita, in functie de saturatie, luminozitate si umbra lasata de acel obiect sau personaj. Albastru stralucitor poate fi energizant si revigorant. Albastru este o culoare care nu deranjeaza, aproape toata lumea apreciaza o nuanta de albastru. In multe culturi albastru simbolizeaza credinta, pace si se crede ca tine spiritele rele departe. Albastru transmite importanta, incredere, inteligenta, stabilitatea, unitatea, si conservatorism. De aici vine puterea costum albastru din lumea corporate: uniformele albastre ale ofiterilor de politie, marina, scoala, etc. Albastru inchis este excelent pentru site-uri corporate sau compozitii in care vrem sa definim puterea si fiabilitatea.

Exemple:
site web
Pentru acest design de site am ales culoarea albastru pentru a transmite incredere, profesionalism si seriozitate.

site web
Mamaia 360 este site-ul statiunii Mamaia. Aceste nuante de albastru sunt folosite pentru a transmite sentimentul de relaxare, libertate si vacanta.

Verde

Verde inseamna viata. Abundent in natura, verde semnifica sanatate si mediu. Verdele este o culoare foarte echilibrata. Aceasta poate reprezenta noi inceputuri si cresterea economica. Culoarea verde semnifica, de asemenea, reinnoire si abundenta. Alternativ, verde poate reprezenta, lipsa de experienta. Verdele poate reprezenta si gelozie(ochi verzi ) sau boala (verde la fata).
Verde are multe din aceleasi atribute calmante ca albastru dar include si o parte din energia galbenului.
In design, culoarea verde poate avea un efect de echilibrare si armonizare. Este adecvat pentru subiecte legate de avere, stabilitate, reinnoire si natura.
Verde deschis este energizant si vibrant, in timp ce verde masliniu este mai reprezentativ pentru natura. Verde inchis reprezinta stabilitate si prosperitate.

Exemple:
pagini web

Verdele folosit in acest design este reprezentativ pentru o lucrare care descrie natura: iarba, copaci si frunze.
identitate vizuala

Am folosit acest verde crud pentru a transmite mesajul: tehnica (logotipul) imbratiseaza natura. Pentru transmiterea acestei ideei m-am folosit si de cele 3 frunze care cresc din tractor.
dtp
Pliantul a fost realizat pentru o campanie de odorizante personalizate. Culoarea verde transmite ideea de prospetime si revigorare.

Violet

Violet a fost asociat cu regalitatea in multe culturi. Pelerine violet erau purtate de oameni ai legii sau oameni de rang inalt. In design violetul transmite ideea de lux si calitate. Este o combinatie de rosu cu albastru si preia atribute de la ambele. Violet stimuleaza creativitatea si imaginatia. Violet deschis, cum ar fi lavanda, este considerata o culoare romantica. In Thailanda, violet este culoarea de doliu pentru vaduve. Florile violet ( lavanda, orhidee, liliac ) sunt considerate delicate si pretioase. Folosit in exces poate provoca stari de tristete. Violet era culoarea preferata a Cleopatrei.

Exemple:
bal
Am ales violetul pentru a sugera ideea de elegant, calitate, maturitate si eveniment special.

Ti-a placut?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Te-ai saturat sa gestionezi singur sarcini complexe si sa gasesti in mod constant noi metode pentru a incepe, creste, schimba afacerea ta? Sa lucrezi in si pentru afacerea ta este obositor. Suntem Artvisiona agentia full service pentru afaceri digitale. Putem sa fim partenerul tau pe toata durata de viata a afacerii. Tot ce ai nevoie intr-un singur loc: Strategie, business development, marketing si branding.




semnificatia culorilor Previous post Semnificatia culorilor in web design si identitatea vizuala.
istoria cartilor de vizita Next post Carti de vizita, trecut, prezent si viitor.