Astazi vom analiza in amanunt Familia de arhetipuri “IUBIRE”. Nu te lasa inselat de nume, nu este vorba doar de romantism. Acesta familie de arhetipuri inglobeaza toate tipurile de iubire – parinteasca, familiala, de prietenie, spirituala si romantica. Arhetipurile iubirii isi doresc relatii apropiate, sa atinga intimitatea, sa se simta special si sa-i faca si pe ceilalti sa se simta speciali.
Familia arhetipului IUBIRE este formata in mare din subcategoriile: amant, romantic, iubit, indragostit, hedonis si petitor.
Marcile IUBIRE pun accent pe simturi, estetica, emotii pentru a cuceri inimile oamenilor care ii inconjoara. Identitatea marcii se bazeaza pe pasiune, apreciere si recunostinta. Ofera valori precum frumusetea, dragostea si senzualitatea.
Brandul care incorporeaza oricare dintre subcategoriile familiei IUBIRE acorda o mare importanta intimitatii. Este personal. Misterios. Emotionant. Sarmant. Ii pasa doar de apropiere si romantism. Ii place sa evoce emotii si vrea sa te faca sa te simti special.
Uneori poate parea perfect sau de neatins.
In alte cazuri pot face apel la farmec, iluzie si fantazma intr-un mod intentionat.
De asemenea brandul care adopta acesta familie de arhetipuri tinde sa creeze relatii apropiate cu clientii. Este foarte prezent. Cea mai mare dorinta este sa ne faca sa apreciem tot ceea ce este frumos, fie ca este vorba de mancare, animale, obiecte sau de peisaje.
Cateva temeri ale potentialilor clienti: Sa fie singur. Sa nu fie dorit. Sa nu fie iubit sau ignorat.
Exemple de branduri care incorporeaza cu succes arhetipul iubit sunt: Hallmark, Victoria’s Secret, Beyoncé, Chanel si Godiva.
Cum sunt mesaje de brand din familia IUBIRE?
Vocea brandului trebuie sa fie relationala fara a fi disperata, pasionala fara a fi prea zeloasa si senzuala – dar nu in mod nepotrivit. Atunci cand clientii interactioneaza cu brandul ar trebui sa simta ca propria lor dorinta de pasiune, indulgenta si intimitate. Frameworkul IUBIRE face apel la toate cele cinci simturi, incorporand elemente vizuale bogate care redau in minte senzatii senzoriale: sunet, miros, atingere, gust, vaz.
Iata cateva idei de povesti ale arhetipului iubit cu mesaje adecvate
Mesajele construite pe structura IUBIRE acopera povesti despre ceremoniile de nunta si fiecare mic detaliu legat de aceasta. Rochia sotiei, tortul, decoratiunile din sala de nunta. Asistam aici la elemente de storytelling referitoare la pregatirea tortului sau la ce tip de rochie trebuie sa poarte mireasa.
Un alt tip de mesaj este asociat cu educatia fetelor, cu dansul de balet, cu exercitiile de pilates. Unele branduri se refera la produsele sau serviciile pe care le ofera ca fiind vraji sau ceva adus din alta lumea, reusind sa creeze mister si conturarera unui vis sau basm.
Atunci cand scriem mesaje construite pe arhetipul iubit este important sa folosim un limbaj emotional, sa sugeram apropiere si apartenenta. Deoarece arhetipul iubit se bazeaza pe apelarea la simturi, brandurile care folosesc acesta structura se axeaza adesea pe un limbaj vizual, senzorial pentru a-si descrie produsele. Cuvinte precum: rasfat, lux, premium, farmec, catifelat, parfumat si frumos sunt adesea folosite.
7 exemple de branduri din familia IUBIRE
1) Victoria’s Secret
Un exemplu clasic de folosire a arhetipului iubire in forma lui de baza este Victoria’s Secret. O marca de lenjerie intima care pe langa un vizual atragator se foloseste de mesaje pline de senzualitate, reusind sa creeze mister si dorinta. Slogan: “Incluzand toate femeile”
2) Chanel
Al doilea exemplu este Chanel, un brand specializat in produse de lux pentru femei. Chanel se prezinta ca o marca de iubire pasionala care face ca femeile sa se simta atragatoare si seducatoare. Sloganul brandului este “Pentru a fi de neinlocuit, trebuie sa fii diferit”, care intruchipeaza arhetipul Iubitorului. Filozofia Chanel este benefica pentru intreaga lume, nu doar pentru industria modei.
3) Hallmark
Hallmark a incorporat arhetipul iubirii in sensul ca ajuta familiile, colegii de munca si prietenii sa-si exprime sentimentele. Aceasta marca este dedicata sa le ofere oamenilor sansa de a-si exprima dragostea prin scris. In plus, valorile companiei includ lucruri precum imbunatatirea vietii oamenilor si aratarea cat de mult inseamna pentru ei. Filmele produse de studiourile Hallmark spun povesti idilice. Slogan: “Cand iti pasa cu adevarat pentru a trimite ce este mai bun”
4) Godiva
Un alt exemplu foarte diferit de marca care a incorporat arhetipul iubirii este Godiva, un producator belgian de ciocolata. Mesajele marcii Godiva incorporeaza sexualitatea si relatiile pentru a crea senzatii pasionale in randul publicului sau tinta. Brandul ilustreaza notiunea de a intelege exact cum si cand meriti sa te recompensezi. Slogan:”Arata-ti pasiunea”
5) Haagen-Dazs
Cand vine vorba de ceea ce face ca o inghetata sa fie premium, Haagen-Dazs a stabilit standardul. Reclamele lor sunt atat de atragatoare incat te fac sa vrei sa poftesti neincetat dupa inghetata. Folosesc doar ingrediente de inalta calitate, selectate manual. Scopul lor a fost sa creeze cea mai minunata inghetata pe care lumea a gustat-o vreodata. O gustare de lux care te scapa de banalitate. Slogan: “Fiecare lingurita te aduce mai aproape”
6) Alfa Romeo
Alfa Romeo este un producator italian de automobile premium, iar sloganul lor este “Fara inima, suntem simple masini”. Marca crede ca un consumator cumpara o masina, doar daca se indragosteste de ea. Acest lucru se datoreaza faptului ca o masina nu este, evident, o achizitie ieftina, iar unii oameni isi bazeaza intreaga existenta in acesta comoditate.
7) Cezar
Si nu in ultimul rand, Cesar, o marca de hrana pentru caini, a prezinta in reclame o interactiune emotionanta intre un barbat si cainele sau. Astfel au reusit sa sublinieze mai degraba o dinamica de parteneriat decat una de ingrijire. Aceasta devine o relatie intre doua suflete, mai degraba decat doar un om si cainele sau. Fiecare dintre noi doreste sa iubeasca si sa fie iubit inapoi. Slogan: “Iubeste-i si tu”