Semnificatia culorilor in web design si identitatea vizuala.

Semnificatia culorilor in web design si identitatea vizuala.

Articol scris de Simona Gabriela Buzatu

  • 6Minutes
  • 1058Words

culori1

Culoarea in design este foarte subiectiva. Ce imi place mie poate crea o cu totul alta reactie altcuiva. Cateodata acest lucru tine de preferintele personale, de cultura sau de mediul in care traim. Teoria culorilor este o stiinta in sine. Culorile afecteaza populatia, fie individual sau in grup. Putem avea reactii total diferite prin simpla schimbare a valorii de saturatie sau a nuantei. Diferentele culturale au si ele o mare importanta, o culoare care reprezinta fericire sau exaltare intr-o tara poate reprezenta doliu in alta.

De ce este atat de importanta combinatia de culori in design ?

Culorile in sine sunt mai mult decat o combinatie de rosu cu verde sau galben cu negru, ele sunt comunicarea non-verbala iar fiecare culoare in parte are semnificatia si simbolistica ei. Atunci cand vizualizam o brosura, o sigla sau un site web trebuie sa intelegem cum percep atat ochiul cat si mintea anumite culori si mesajul transmis de acestea. Vom discuta despre semnificatia culorilor, despre valoare, saturatie, tonuri, si modul in care percepem culorile in functie de acestea.

Culorile calde.

Culorile calde sunt rosu, portocaliu, galben si variatii ale acestor trei culori. Acestea sunt culorile de foc, ale frunzelor de toamna, ale rasaritului – apusului si semnifica energie, pozitivitate, pasiune, fericirea si entuziasm.

culori calde

Rosu.

Rosul este culoarea focului si a sangelui, astfel incat acesta este asociata cu energia, razboil, pericolul, forta, puterea, precum si cu hotararea, pasiunea, dorinta si iubirea.
Rosul aduce textul si imaginile in prim-plan. Este folositpentru a a stimula oamenii sa ia decizii rapide, este o culoare perfect pentru “Vand acum” sau “Click aici” pe bannere de internet si site-uri. In publicitate, culoarea rosie este adesea folosita pentru a evoca sentimente erotice (buzele rosii, unghiile rosii, districtul rosu,”Lady in Red”, etc.) Culoare rosie este utilizat pe scara larga pentru a indica pericol (semne de inalta tensiune, semafoare).
Aceasta culoare este de asemenea frecvent asociata cu energia, astfel este folosita atunci cand promovam bauturi energizante, jocuri, masini, obiecte legate de sport si a activitatii fizice cu risc mare.

Rosu reprezinta bucurie, sexualitate, pasiune, sensibilitate, si dragoste. Roz semnifica romantism, dragoste, prietenie si denota calitatile feminine sau pasivitate. Rosu inchis este asociat cu vigoarea, vointa, furie, manie, curaj, dor, rautate, si manie. Rosu-brun este asociata cu recolta si toamna.

In China, rosu reprezinta prosperitate si fericire. Acesta poate fi de asemenea folosit pentru a atrage norocul. In alte culturi din est culoarea rosie este purtata de mirese. In Africa de Sud, rosu este culoarea de doliu.

Rosu este de asemenea asociat cu comunismul. Rosu a devenit culoarea asociata cu actiuni de sensibilizare SIDA in Africa. In design, rosu poate fi un puternic accent de culoare. Acesta poate avea un efect coplesitoar daca este folosit prea mult in cea mai pura forma. Poate fi foarte versatil, atunci cand este luminos este energic iar cand este intunecat devine elegant.

Exemple:
site web
In acest afis am folosit culoarea rosie pentru a sugera o atmosfera fierbinte.

site web

Pentru acesta identitate vizuala am ales o nuanta de rosu specifica targetului majoritar feminin caruia se adreseaza firma Class Events care organizeaza evenimente ( nunti si botezuri)

site web Culoarea grena si crem transmit ideea de eleganta si mister.

Portocaliu.

Portocaliu este o culoare foarte vibranta si energica. In formele sale mute, acesta poate fi asociat cu pamantul, toamna, schimbarea, miscarea , sanatatea si vitalitatea.

In design, portocaliul atrage atentia dar fara a fi coplesitoar ca rosul. Este considerata o culoare prietenoasa si primitoare. Portocaliu stimuleaza mental si social. In design este folosit pentru a face oamenii sa gandeasca sau sa vorbeasca. Studiile arata ca aceasta culoare creste pofta pentru alimente, stimuleaza entuziasmul si creativitatea. In timp ce rosu este asociat cu caldura de focului, portocaliul este asociat cu caldura solara.

Portocaliul are vizibilitate foarte mare, astfel incat se foloseste pentru a capta atentia si de a evidentia cele mai importante elemente de design. Este foarte eficient pentru promovarea produselor alimentare. Portocaliu-roscat corespunde cu dorinta, pasiune sexuala, agrement, dominare, agresivitate si setea de actiune. Porocaliu-auriu evoca sentimentul de prestigiu, semnifica iluminare, intelepciune, bogatie dar si inalta calitate.

Exemple:
damar1

Culoarea portocaliu este folosita in acest design pentru a crea o atmosfera prietenoasa si pentru a da incredere. De asemenea este folosita pentru a transmite ideea de sanatate si vitalitate.

site web

Aici portocaliul este folosit ca acent de culoare pentru a sublinia zonele importante si mesajul bannerului. Culoarea portocaliu a fost aleasa pentru a incalzi griul din fundal si pentru a inspira incredere.

Galben.

Culoarea galben este adesea considerata cea mai stralucitoare si mai energizanta culoare. Este asociata cu fericirea si soarele dar si cu inselaciunea si lasitatea. Galbenul este, de asemenea, asociate cu speranta. In unele tari sunt legate pamblici galbene in fata casei, atunci cand familia are barbati plecati in razboi.

Galbenul este asociat si cu pericolul, desi nu la fel de puternic ca rosul. In unele tari, galben are conotatii foarte diferite. In Egipt, de exemplu, galben reprezinta doliu. In Japonia, acesta reprezinta curajul iar in India este o culoare pentru comercianti In design, galbenul stralucitor poate da un sentiment de fericire si veselie. Galben pal, transmite un sentiment de calm si liniste. Galben inchis si galben auriu te duc cu gandul la antichitate, pretios sau statornic. Galbenul produce un efect de incalzire, trezeste veselia, stimuleaza activitatea mentala, si genereaza energia musculara. Galbenul este deseori asociata cu alimentele.

Galben aprins atrage atentia, din acest motiv taxiurile sunt vopsite in galben. Cand este folosit in exces, culoarea galben poate avea un efect deranjant. Este cunoscut faptul ca bebelusii plang mai mult in camere galbene.
Este adesea folosit pentru a emite un avertisment. In heraldica, galben indica onoarea si loialitatea. Mai tarziu, sensul de galben a fost legata de lasitate.

In design galbenul evoca sentimente placute si veselie. Culoarea galben este folosita la promovarea produselor pentru copii si elemente legate de petrecerea timpului liber. Galbenul este foarte eficient pentru atragerea atentiei, pentru a evidentia cele mai importante elemente din design.

Exemple:
site web

Galbenul pal este folosit pentru a incalzi compozitia si in acelasi timp pentru a transmite senzatia de calm si relaxare. Ne duce cu gandul la nisipul marii.

site web

A fost folosit acest galben intens pentru a atrage atentia, designul fiind o brosura care se trimitea prin posta si trebuia sa iasa in evidenta fata de celelalte posibile oferte aflate in cutia postala. Galbenul a fost ales si pentru a transmite ideea de veselie si petrecere.

Ti-a placut?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Te-ai saturat sa gestionezi singur sarcini complexe si sa gasesti in mod constant noi metode pentru a incepe, creste, schimba afacerea ta? Sa lucrezi in si pentru afacerea ta este obositor. Suntem Artvisiona agentia full service pentru afaceri digitale. Putem sa fim partenerul tau pe toata durata de viata a afacerii. Tot ce ai nevoie intr-un singur loc: Strategie, business development, marketing si branding.




culori reci semnificatia lor Next post Culorile reci in web design si identitate vizuala