Care este cel mai rau loc de pus logoul si unde plaseaza companiile de publicitate sigla lor in anunturi printate, spoturi TV si in corespondenta directa? Raspunsul este acelasi: coltul din dreapta jos, o zona denumita “Coltul mortii” de expertul in codificare faciala Dan Hill.
Comentariile lui Hill apar in urma unui studiu interesant de urmarire a privirii, efectuat de Steve Outing si Laura Rule, raportat in lucrarea “Cea mai buna urmarire a privirii III”. Aceasta ilustrare arata o medie complexa a modalitatii in care oamenii scaneaza o pagina obisnuita de web:
Outing si Rule atentioneaza impotriva abordarii prea serioase a acestei cai, deoarece variatiile in prezentare vor duce la diferente in modul in care oamenii scaneaza pagina.
Intr-un articol recent Hill spune:
Daca luam anunturile printate de exemplu, avem o medie de 1,7 secunde de vizionare , pe cititor. Iar coltul din dreapta jos este de obicei ante-penultimul loc la care oamenii se uita pe acea pagina. (Ceea ce este si mai rau in privinta cronometrarii, in lungul marginii drepte superioare, adica aleea mortii.) Ceea ce nu vezi, nu ai. Din Mediapost – Cele 6 secrete ale urmaririi privirii, de Dan Hill.
In ciuda acestor descoperiri, coltul din dreapta jos este de departe singura locatie obisnuita pentru sigla, in toate tipurile de publicitate, sustine Hill.
Asadar, pe baza cercetarii privirii, unde ar trebui plasata sigla, astfel incat consumatorii sa o vada cu adevarat? Hill spune ca cel mai bun loc este partea din mijloc jos. La acel moment, privitorul se va fi angajat emotional in partea principala a anuntului, iar apoi va avea ocazia sa asocieze brandul cu rezolvarea unei probleme sau satisfacerea dorintelor consumatorilor.