Motoare de cautare si eficienta in cautari

Motoare de cautare si eficienta in cautari

Articol scris de Simona Gabriela Buzatu

  • 5Minutes
  • 967Words

motoare de cautare

Ati putea crede ca nu puteti controla modul in care vizitatorii ajung la dvs cu ajutorul motoarelor de cautare.
S-ar putea sa va surprinda sa aflati ca exista unele lucruri care se pot face pentru a regla pozitia din lista de cautare. Sa privim problema capacitatii de utilizare, cum se leaga de listele motorului de cautare, si ce  se poate  face pentru a imbunatati experienta vizitatorilor.

Cautari si cautatori

Intai, sa luam in considerare un utilizator interesat sa cumpere un produs pe care dvs il vindeti pe site. Daca persoana nu este sigura de unde sa-l cumpere atunci probabil ca il va cauta folosind un portal web bine cunoscut cum ar fi Yahoo, AOL sau MSN. Rezultatele de cautare pe care le gaseste vor apare in diferite formate.

Portalurile principale de cautare utilizeaza doua formate principale de tehnologie de cautare: listare in director web si bazele de date crawler. Un al treilea format, listare platita, este asociata mai degraba cu publicitatea decat cu tehnologia de cautare.

Unii utilizatori prefera sa se uite peste hyperlink-uri intr-un director web; acestia evita sa utilizeze un camp de cautare daca se poate. Utilizatorii mai experimentati lucreaza de obicei cu campurile de cautare si stiu cum sa caute pagini care indica rezultate crawler.

Directoare web

Rasfoirea directoarelor poate fi utila cand cautati listari pe categorii. Dar denumirile categoriilor pot fi neclare pentru utilizatorii noi si se pot finaliza cu multe experiente frustrante si fara continuitate.

director web

Utilizatorii care de obicei rasfoiesc directoarele cu placere au invatat titulatura directorului lor preferat si sunt familiarizati cu unele din site-urile listate.

Totusi, acesti cautatori privesc listari care contin putine date asociate cu web site-ul respectiv. Mai mult, directoarele adesea confunda sau potrivesc gresit web site-uri cu subiecte de utilizator. In mod obisnuit, directoarele principale ofera rezultate “directe” crawler cand exista putine rezultate in director sau deloc.

Motoarele de cautare – crawler

In ceea ce priveste rezultatele, motoarele crawler ofera cele mai bune conexiuni la o tema de cautare; acestea au cel mai mult material cu care sa lucreze. Pozitionarea in motoarele de cautare se face cu ajutorul procesului numit optimizare pentru motoarele de cautare sau SEO.

motoare de cautare

Insa experienta unui utilizator in cautarea cu motoarele crawler  poate fi deficitara deoarece bazele de date contin spam promotional. Cu cat este mai obisnuita o tema de cautare, cu atat este mai probabil sa apara spam in rezultate. Cu cat este mai deosebita o tema de cautare cu atat vor fi mai utile rezultatele cautarii crawler.

Capacitate de utilizare

Puteti controla unii factori de utilizare care afecteaza experienta utilizatorului in cautarea si navigarea pe site-ul dvs.

Utilizatorii apreciaza termenii de cautare evidentiati sau cu litere ingrosate pe pagina de rezultate, si le place sa vada un contrast de culoare intre hyperlink-urile pe care le-au vizitat si cele pe care nu le-au vizitat. Aceasta indica faptul ca utilizatorii stiu ca ordinea este mai putin importanta decat aspectul listei cand viziteaza din nou rezultatele dintr-o sesiune precedenta.

Directorul ar trebui plasat strategic in categorii denumite dupa termenii de cautare, daca se poate.Titlul si descrierea de listare ar trebui sa arate termenii de cautare si sa foloseasca  un limbaj care sa faca utilizatorii sa dea click pe ele. Acesti termeni sunt in general evidentiati.

Din aceleasi motive, titlurile paginilor si descrierile trimise la bazele de date crawler ar trebui sa contina deasemenea termeni de cautare.

Echilibrati factorii de optimizare ai cautarii fara sa neglijati afisarea intr- o listare atragatoare pentru a genera mai multe click-uri.

Profitul

Profitul nu este intotdeauna ridicat pentru utilizatorii care trec in revista directoare. Acesti utilizatori mai putin experimentati vor trebui sa se lupte cu site-ul dvs pentru a gasi ceea ce doresc. Aceasta deoarece listarile directoare sunt legate de home page.

Desigur, site-urile cu design mai bun transforma traficul de director mai frecvent decat cele cu scheme de navigare ineficiente.

Site-ul dvs trebuie construit  astfel incat sa ajutati utilizatorii sa ajunga la informatia pe care o cauta in cat mai putine click-uri posibil. Fiecare click poate scadea cu 30% sau mai mult traficul legat de cautare.

Reduceti salturile

Profitul din rezultatele crawler se obtine mai bine din cateva motive. Mai intai, utilizatorii sunt de obicei directionati catre o pagina care contine informatia pe care o cautau si nu home page.

In al doilea rand, informatia de pe site-ul vostru poate fi localizata folosind o baza larga de termeni de cautare care se potrivesc continutului pe oricare din paginile voastre. Utilizatorilor le place foarte mult sa ajunga pe o pagina care contine exact ceea ce cautau.

Evitati sa folositi “salturi “ de redirectionare cu pagini de aterizare si sisteme de tracking. Ratele de renuntare sunt reale si va pot costa. E posibil ca 0,1 din click-urile de pe web sa se piarda in dirijarea normala a traficului pe internet. Imaginati-va un click pe un link din pagina de rezultate de cautare iar site-ul nu apare.

Fiecare salt multiplica rata potentiala de renuntare. Vizitatorii pot crede ca site-ul vostru e “plecat la masa” cand cererea lor s-a pierdut in incercarea de a-si cauta drumul printr-o alta companie pe care o folositi ca sa gasiti utilizatori.

Faceti vanzarea

Cel mai bun mod de a converti traficul de cautare si de a creste vanzarile este sa oferiti listari informative in care sa fie clar cum vor afisa paginile cu rezultatele motoarelor de cautare. Listarile ar trebui sa duca vizitatorii direct la informatia pe care o cauta cu un numar de click-uri cat mai apropiat de zero.

Concepeti site-ul cu navigare usoara si atenti la afisarea informatiei. Renuntati la paginile splash, Flash si la sistemele de tracking sau redirectionare.

Cu aceasta abordare ar trebui sa faceti vanzari rapide.Daca nu este asa, ar trebui sa evaluati daca oferiti audientei dvs de cautare ceva obligatoriu sau daca ati tintit corect audienta.

Ti-a placut?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Te-ai saturat sa gestionezi singur sarcini complexe si sa gasesti in mod constant noi metode pentru a incepe, creste, schimba afacerea ta? Sa lucrezi in si pentru afacerea ta este obositor. Suntem Artvisiona agentia full service pentru afaceri digitale. Putem sa fim partenerul tau pe toata durata de viata a afacerii. Tot ce ai nevoie intr-un singur loc: Strategie, business development, marketing si branding.




optimizare pentru motoarele de cautare Previous post Intrebari si raspunsuri despre Optimizare Seo
ce este seo si sem Next post SEO si SEM fara o buna capacitate de utilizare