Schimbarile de nume de domeniu sau refacerea site-ului sunt de obicei insotite de scaderi de trafic (10-30% – din experientele noastre), si uneori si de rata de conversie. Aceste scaderi pot fi temporare (1-3 luni) sau pe termen mai lung daca nu se fac anumite verificari periodice.
Reducerea scaderilor de trafic.
Scaderile de trafic sunt mai mari la traficul organic (SEO – din Google) si nu ar trebui sa fie mari la traficul adus cu AdWords. Vestea buna este ca poti reduce impactul unei asemenea schimbari astfel incat:
- traficul sa se redreseze intr-un timp mai scurt
- reducerea de trafic sa fie mai mica
Pentru traficul din SEO, lucrul cel mai important este redirectarea 301, prin care ii spui lui Google, care are in baza de date adresa paginii tale A, sa o ia in considerare mai degraba pe pagina B (care poate fi tot pagina A, dar dupa schimbare va avea alt link URL).
Important: daca vrei sa schimbi numele de domeniu pentru ca actualul nume are un istoric si un bagaj negativ (exemplu: linkuri spre el dinspre siteuri considerate de Google drept spammy), recomandam sa nu se faca redirect – pentru a nu perpetua situatia. Pentru acest caz sunt alte metode. Intreaba-ne !
Pentru AdWords: trebuie schimbate URL-urile din ad-uri. E posibil sa creasca CPC-ul o perioada.
Reducerea scaderii ratei de conversie.
Rata de conversie poate scadea daca ai facut modificari de structura sau design, chiar daca sunt cu intentii bune si chiar daca site-ul nou este superior celui vechi.
Cauze scadere conversie:
- clientii existenti au un oarecare conservatorism. Schimbarile masive in site ii pun temporar in expectativa. Este efectul de “pantof vechi si comod”. Unii clienti au resentimente fata de un nou design, o vreme;
- site-ul nou poate fi mai bogat in functionalitati, dar mai greu de utilizat – lucru care ii afecteaza nu numai pe clientii existenti ci si pe cei care sunt la prima vizita sau intentie de cumparare. Cu orice functie noua pe care o pui la dispozitia vizitatorilor le pui in functiune si rezistenta la schimbare. Uneori, un site nou vine cu o “dezoptimizare” a ratei de conversie, intrucat unele decizii de design nu tin cont de ce a mers in site-ul anterior sau nu sunt posibile;
- site-urile noi sau cu modificari mari au uneori probleme de functionare sau de performanta in primele saptamani de la lansare.
Daca stii cauzele posibile, solutiile sunt evidente:
- anunta-i pe clienti din timp ca se va schimba ceva – cu cel putin o luna inainte. Daca e schimbare de design, prezinta-le screenshoturi cu noul design si cu ce e mai bun in noul site. Un video cu explicatii poate fi si mai bun.
- asigura-te ca noul site este in continuare usor de inteles, navigat, utilizat si comanda se face cel putin la fel de usor si de rapid.
- asigura-te ca noul site se misca cel putin la fel de bine ca inainte. De obicei schimbarile de site se fac dinspre platforme e-Commerce simple inspre unele mai complexe – dar care au si necesar de resurse mai mare. Abonamentul de hosting anterior s-ar putea sa nu mai fie bun pentru noul site.
- daca ai timp, dupa lansare ia legatura cu clienti existenti care vezi ca au abandonat cosuri de cumparaturi si intreaba-i daca au facut-o din cauza schimbarii. In general e bine sa ceri feedback vizitatorilor, insistand pe descoperirea de probleme. Trebuie sa ii intrebi ce nu le place, si nu sa incerci sa obtii laude. Cresterea vanzarilor este singura lauda care conteaza.