Daca ai un site, e normal sa analizezi zilnic numarul de vizitatori si traficul pe care acesta il genereaza. Astfel, poti urmari in timp real evolutia sa si modul in care vizitatorii se comporta navigand in site-ul tau. Cifrele sunt relevante pentru succesul actiunilor pe care le intreprinzi si ele te ajuta sa intelegi daca ceea ce faci este bine primit de public sau nu.
De aceea, in cazul in care observi vreodata o scadere brusca si aparent nejustificata de trafic, trebuie sa te gandesti ca, in realitate, exista o cauza si ca probabil ca este timpul sa iei in considerare un audit SEO.
De altfel, specialistii chiar recomanda sa soliciti un Audit SEO cel putin o data la sase luni. In acest articol, voi detalia primele cinci puncte esentiale pentru un audit SEO rapid.
Iata primele 5 puncte pentru un audit SEO rapid:
1. Pagina de eroare 404
Elementul principal pe care il vedem in auditul SEO este pagina de eroare 404. Aceste erori indica faptul ca serverul nu a putut gasi ceea ce s-a cerut. Poate cuprinde linkuri intrerupte catre alte pagini web (atat interne, cat si externe), precum si imagini sau documente de pe pagina ta care nu au putut fi gasite. Cand Google vede aceste erori, website-ul tau este penalizat. Penalizarea este cu atat mai severa, cu cat domeniul beneficiaza de mai putina incredere, astfel incat site-urile mai noi si mai mici au cele mai multe motive de ingrijorare.
2. Tag-urile de titlu repetate
O buna practica SEO este sa te asiguri ca fiecare pagina a site-ului tau are un tag de titlu unic. Tag-urile de titlu repetate vor face ca Google sa considere ca pagina este generata dinamic sau spam. Trebuie sa ai grija ca toate tag-urile de titlu sa fie unice.
3. String-uri url necorespunzatoare
String-urile url trebuie sa fie curate, concise si sa tinteasca expresia cheie corecta. In efortul de a fi eficienti, paianjenii motoarelor de cautare dezvolta un profil de risc pentru usurinta cu care pot fi strabatute site-urile, iar cele cu caractere speciale, cum ar fi semnele de intrebare (?), semnul „and” (&), semnul de egalitate (=) etc sunt percepute ca fiind cu risc crescut. Paianjenii automati nu vor sa riste sa fie prinsi intr-o bucla infinita in interiorul website-ului.
4. Revizuirea structurii website-ului
Auditul SEO ar trebui sa te ajute sa stabilesti daca ai o structura corespunzatoare a website-ului, care sa faciliteze pozitii avansate pentru cuvintele cheie pe care le tintesti. Aceasta presupune sa stabilesti care pagini vor tinti cuvinte cheie. Acest lucru este extrem de important in cazurile in care majoritatea traficului web se initiaza online. De exemplu, daca ai un site local care ofera informatii privind restaurantele, hotelurile si activitatile sociale in Bucuresti, atunci trebuie sa te asiguri ca ai structura potrivita care sa faciliteze plasarea pe cuvintele cheie relevante. Sa zicem ca vrei sa optimizezi pentru hotel Bucuresti, hoteluri Bucuresti, motel Bucuresti… In acest caz, decizia ta este destul de usoara. Trebuie doar sa decizi daca incluzi hotel bucuresti si motel bucuresti pe aceeasi pagina (ceea ce va insemna ca vei optimiza acea pagina pentru ambii termeni, precum si toti termenii relevanti pentru fiecare) sau sa faci pentru fiecare din termeni pagini separate.
Dupa cum vezi, acesta devine mult mai complex cand incluzi alte 50 orase.
5. Fisier CSS extern
Codul CSS trebuie sa fie un fisier .css de pe site. Daca css este inclus in fisier html, Google trebuie sa munceasca mai mult ca sa gaseasca continutul real, ceea ce nu e prea bine daca vrei pozitii bune.
In cadrul unui audit SEO corect, eu solicit revizuirea tuturor factorilor de pozitionare in motoarele de cautare si inca alte 200 elemente specifice care pot duce la pozitii mai bune in motoarele de cautare si la trafic mai bine tintit.
In functie de dimensiunea website-ului, un audit SEO poate dura de la cateva ore la mai multe zile pentru a fi finalizat corect, insa indiferent de cat dureaza, acesta este un proces esential pentru succesul site-ului tau, un proces pe care nu iti mai permiti sa-l ignori.