Culorile care vand bine sunt cele care livreaza informatie convingatoare despre atributele produsului sau serviciului. Se poate spune ca asteptarile sunt esenta judecatii de calitate. De exemplu, noi cumparam o portocala cu asteptarea ca va avea gust bun si ca este sanatoasa. In reclama, culoarea poate spune “sunt din ingrediente pure”, “sunt de incredere” sau “ sunt puternic”. In concluzie o culoare cum ar fi rosul Coca-Cola este mai mult decat o culoare, este un bun tangibil, pe care oamenii il asociaza cu toate lucrurile care sunt bune la acest brand.
Cercetarile efectuate de Centrul Henley arata ca 73% din deciziile de cumparare se fac acum in magazin, asa ca este important sa atragi privirea cumparatorului si sa transmiti informatia eficient. Cand este vorba de identitatea brandului, sigla comunica informatii esentiale. Prin definitie o sigla este un simbol unic care reprezinta compania.
[box type=”tick”]In aceeasi nota, citeste despre: “Semnificatia culorilor in web design si identitate vizuala” si “Culorile reci in web design si identitate vizuala”.[/box]
In mod similar, ambalajul diferitelor produse dintr-o linie pot folosi seturi de culori total diferite. De exemplu, in trecut un recipient de plastic de inalbitor era disponibil doar in alb, predominant cu eticheta bleu. Astazi consumatorul va gasi un curcubeu de etichete colorate, fiecare reflectand o varietate de putere de inalbire sau un miros diferit.
Pe langa simbolismul fiecarei culori, comunicarea unei combinatii de culori este influentata de alti factori, cum ar fi cantitatea fiecarei culori si formele sau imaginile folosite in design.