Am vorbit despre ce este optimizarea pentru motoarele de cautare sau asa numitul SEO. Primul pas intr-un astfel de proces este partea de analiza – auditul SEO. Scopul unui audit SEO este acela de a depista elementele care franeaza o buna indexare si pozitionare a unui site web in motoarele de cautare. In mare parte, aproape toti cei care apeleaza la servicii de consultanta SEO o fac in momentul in care isi dau seama ca au investit intr-un site web dar nu au rezultate online. Cu ajutorul unui audit Seo ( analiza ) se pot afla pasii care trebuie urmati in vederea imbunatatirii rezultatelor in motoarele de cautare.
Un audit SEO contine:
1. Analiza generala a site-ului:
- Analiza domeniului si server-ului pe care este gazduit site-ul
- Validitatea codului HTML
- Analiza numarului de pagini indexate versus numar total de pagini ale site-ului
- Tipuri de redirectionari la nivel de domeniu si pagini web
- Valoarea indicelui de popularitate: Page Rank
- Identificare continut duplicat la nivelul paginilor din site
- Prezenta elementelor care nu sunt usor reperate de crawlerele Google
O analiza primara a elementelor ce tin de Usability:
- usurinta in navigatie
- prezenta unui motor de cautare intern
- personalizarea paginii de eroare
- culori alese in design
- usurinta in citirea textului
- disfunctionalitati ale site-ului
- viteza de incarcare a site-ului
2. Arhitectura Site-ului :
- Navigatia: Meniu, Breadcrumbs si Retur «Acasa» pe Logo
- Prioritatea Paginilor Site-ului in Sitemap
- Structura interna de link-uri a site-ului si Anchor Textele
- Nivelul de acces Google la paginile site-ului: comunicarea site-ului catre motoarele de cautare : Sitemap.xml, Robots.txt, Setari Google WMT.
3. Analiza paginilor in conformitate cu algoritmi Google :
- Meta data: titlu, descriere, cuvinte cheie
- Forma URL-uri
- Heading-uri: Titluri si Subtitluri in pagina <h1>, <h2>
- Nivelul de optimizare al continutului textual
- Verificarea optimizarii elementelor media (imagini, video,etc)
4. Analiza Off-site SEO :
- Analiza autoritatii domeniului web > numarul de link-uri provenite din domenii autoritare
- Analiza link-urilor primite de site (IBL-uri)
- Analiza Anchor Textelor de pe care sunt trimise link-urile catre site
5. Analiza pozitionare si trafic curent pe site :
- Raport de pozitionare initiala a site-ului pe cuvintele cheie aferente domeniului de activitate al site-ului.
- Raport de trafic curent al site-ului cu ajutorul instrumentelor Google
Un audit SEO util va urmari problemele specifice fiecarui site web in parte si va contine sfaturi pe baza datelor culese din motoarele de cautare in urma carora se vor putea face schimbarile.