In cartea multimedia:”Brand, jocul antreprenorial la alt nivel“, pe care am lansat-o in martie 2020, vorbesc in toate cele 252 de pagini despre constructia brandului. Astazi insa vreau sa iti vorbesc si despre afacere in sine, pentru ca de aici pleaca totul.Urmeaza acesti pasi pentru a te asigura ca oferi publicului tau are o experienta de neuitat. Esti pregatit?
1.Produse si servicii
Designul si functia produsului sau a serviciului sunt elemente cruciale ale experientei de brand pe care o creeaza. Pentru a contribui la intarirea brand-ului, acestea ar trebui sa incorporeze exact valorile companiei tale si atributele de identitate. Dar mai presus de orice sa indeplineasca promisiunea brandului.
2.Interactiunile personale
Ca si in cazul produselor si serviciilor, interactiunile cu oamenii care reprezinta compania ies in evidenta clar in mintea clientilor, angajatilor si a altor persoane. Aceste interactiuni merg de la modul in care raspundeti la telefon, la comportamentul personalului, la discutiile cu conducerea in cadrul sedintelor, pe forumurile publice, cat si interatiunea in social media. Este esential sa participati la aceste interactiuni si sa le optimizati pentru a reflecta valorile brandului, a transmite mesajul si in final, a ajuta clientii sa-si formeze legaturi de incredere si afinitate cu compania.
3.Mediul
Orice asigura localizare pentru audienta ta, poate fi considerat mediu printre acestea sunt spatiile fizice cum ar fi mediile de retail si birouri, vehicule pe strada, locatii de evenimente si activitati. Mediile virtuale pot fi asigurate prin medii electronice, printre care website, CD/stick si chiar impresii multi-senzoriale care pot fi create la radio sau printr-un continut video, prin introducerea obiectelor cu miros si gust. In fiecare caz, daca mediul este aliniat la mesajele brandului tau si se identifica clar cu compania, poate contribui la crearea unei experiente de brand memorabila si convingatoare.
4.Materiale printate
Materialele printate, hartia companiei, literatura colaterala, rapoartele anuale si seturile de vanzari sunt fara indoiala cele mai traditionale mijloace de a forma experienta de brand. Acestea sunt adesea asteptate, si tot adesea ignorate in valul de comunicatii care impune atentia clientilor. Dar daca mesajele lor, arata si dau senzatia de conectare la nevoile si dorintele consumatorilor, si daca reprezinta clar brandul companiei, pot fi unele dintre cele mai eficiente si durabile mijloace de dezvoltare a brandului.
5.PR si evenimente
Eforturile in relatiile cu publicul sunt cele care atrag atentia asupra brandul. Ofertele din diferitele medii, evenimente publice si forumuri din domeniu, ofera ocazia ca brandul tau sa fie laudat de altii, fara sa mai fie nevoie sa faci promovarea de “ridicare in slavi” (advertorial). La fel de important este faptul ca PR si evenimentele pot face ca experiente de brand sa fie impartasite pentru ca au potentialul de a construi comunitati si de a urma brandul, ajutandu-l sa aiba o viata si o viteza proprie.
6.Publicitatea
Publicitatea printata, prin mail, radio, tv sau online, este se pare, cel mai cunoscut mijloc de aduce la constita brand-ul, intr-un mod foarte rapid. Cu atingerea tintelor indepartate si imaginile, mesajele si personalitatea brandului, aceasta poate forma rapid recunoasterea companiei tale si a ofertei. Totusi, pentru a evita deformarea sau fragmentarea imaginii de brand, publicitatea trebuie abordata cu grija, cu incorporarea fidela a identitatii de brand, a personalitatii si a mesajelor.