Sa castigi momentul zero al adevarului

Sa castigi momentul zero al adevarului

Articol scris de Simona Gabriela Buzatu

  • 4Minutes
  • 695Words

Exista o carte electronica care se numeste “Sa castigi momentul zero al adevarului”. Scrisa de Jim Lecinski, directorul administrativ al departamentului de Vanzari & Servicii al companiei Google. Cartea vorbeste despre “momentul in care are loc marketingul, apare informatia si consumatorii fac alegeri care influenteaza succesul sau esecul oricarui brand din lume”… cel putin asa sustine Google.

Acum, adevarul este ca Momentul zero al adevarului are mult de-a face cu momentul in care cineva cauta pe Internet un anumit produs, serviciu, articol, etc, adica INAINTE sa faca achizitia. Si ce browser folosesc majoritatea oamenilor cand fac mentionata cautare? Google. Deci ce cuvinte publicitare, cuvinte cheie etc, ar trebui comerciantii sa achizitioneze si/sau sa detina? Cele ale firmei Google.

Dar oricum ar fi, cartea dezvaluie anumite descoperiri interesante: Momentul zero al adevarului sau ZMOT.

Mai intai, totusi, este important sa ne intoarcem un pic la 2005. Atunci Wall Street Journal a publicat un articol care se concentra pe importanta deosebita a celor 7 secunde dupa ce un cumparator a vazut un raft de magazin plin cu diferite alimente, cosmetice, si altele. Procter & Gamble a numit momentul Primul moment al adevarului sau FMOT. P&G a pus atata accent pe acesta, incat a creat o noua pozitie de brand numita director FMOT.

Si intr-o carte publicata in acelasi an, Directorul executiv de la Procter & Gamble a afirmat cu perspicacitate:

“Cele mai bune branduri castiga in mod consecvent doua momente ale adevarului. Primul moment apare la raftul din magazin, cand consumatorul decide daca sa cumpere un brand sau altul. Cel de-al doilea apare acasa, cand foloseste brandul – si este incantat sau nu.”

Atunci cand directorul executiv a scris acestea, modelul arata astfel:
a) Stimul. Tatal se uita la un meci de fotbal si vede o reclama pentru camere digitale. El se gandeste, “Arata bine.”

b) Raft. Merge la magazinul sau preferat de articole electronice, unde vede un display extraordinar cu aceeasi camera digitala. Ambalajul este grozav. Un tanar vanzator ii raspunde la toate intrebarile. El cumpara camera.

c) Experienta. Tatal ajunge acasa si camera inregistreaza momente frumoase cu copiii lui, exact asa cum a aratat reclama. Final fericit.

Acum desigur timpurile s-au schimbat …dramatic. Acum dupa Stimul vine Cautarea, in care bunul tata isi scoate laptopul sau smartphon-ul sau tableta si cauta pana nu mai poate, ca sa gaseasca toate camerele digitale. Merge pe Twitter si Facebook si cere prietenilor si oricui altcuiva recomandari despre camere digitale.

Asadar modelul arata acum astfel:

zmot-model

Cat de pronuntat este ZMOT?

Gandeste-te…

In cadrul unui studiu comandat de Google, Shopper Sciences a facut un sondaj cu 5.000 de cumparatori pe care i-a intrebat cate surse de informatii folosesc inainte de a lua o decizie. Sondajul a dezvaluit faptul ca cumparatorul obisnuit foloseste 10,4 surse de informatii, de la reclamele TV si articole din reviste, pana la recomandari de la prieteni si familie, website-uri, ratinguri si bloguri.

Numarul 10,4 este semnificativ, cand te gandesti ca doar un an mai devreme, cumparatorul obisnuit folosea doar 5,3 surse de informatii pentru a lua o decizie.

Aceasta inseamna ca consumatorii, cumparatorii, oamenii au o multitudine de surse de informatie la dispozitia lor si le fololesc.

  • 70% spun acum ca se uita la opiniile despre produse inainte a cumpara
  • 79% spun acum ca folosesc smartphone cand fac cumparaturi
  • 83% din mame spun ca merg si cauta online dupa ce au vazut reclame TV pentru produse de care sunt interesate

Mai sunt multe altele de mentionat si de invatat despre Castigarea Momentului Zero al Adevarului si va recomand sa gasiti timpul pentru a rasfoi cartea.

Vreau sa va las cu un citat din carte, al lui Matt Moog, fondator si Director Executiv al ViewPoints Network:

“Suntem pe cale sa fim martorii unei fuzionari a tuturor momentelor adevarului. Va veti uita la un produs de pe raft si veti folosi celularul pentru a gasi informatiile si a citi opinii, iar apoi poate veti decide ca este foarte tare, asa ca veti da ‘like’ tuturor prietenilor, totul in doar un minut. Calatoria consumatorului care candva dura zile, saptamani sau luni, tocmai a avut loc doar in cateva secunde.”

Asadar intrebarea mea pentru TOTI comerciantii este simpla:

Ce faceti pentru a castiga Momentul Zero al Adevarului?

Ti-a placut?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Te-ai saturat sa gestionezi singur sarcini complexe si sa gasesti in mod constant noi metode pentru a incepe, creste, schimba afacerea ta? Sa lucrezi in si pentru afacerea ta este obositor. Suntem Artvisiona agentia full service pentru afaceri digitale. Putem sa fim partenerul tau pe toata durata de viata a afacerii. Tot ce ai nevoie intr-un singur loc: Strategie, business development, marketing si branding.




anatomia unui website Previous post Anatomia unui site web
website vazut de creier Next post Website-ul vazut de creier