Traim intr-o lume care se muta in mediul online. Aici avem cei mai multi “prieteni”, facem cele mai interesante lucruri si avem cele mai vocale pareri. Patosul cu care ne exprimam pe retelele de socializare, convingerea cu care apasam pe taste cand avem ceva de spus deseori ne parasesc in conversatiile fata in fata.
Companiile cunosc aceasta tendinta si de aceea sunt si ele aici, in randul celor care comunica intens. Si-au schimbat si strategiile de promovare pentru a se integra in acest peisaj de comunicatori si de consumatori de cuvinte scrise pe un monitor. Insa, asa cum se intampla de multe ori, lucrurile pot fi duse la extrem, iar comunicarea online poate sa nu-si atinga scopul.
De ce?
Pentru ca tendinta este de a cauta cat mai multe modalitati de comunicare online si, odata gasite, de a transmite acelasi mesaj peste tot, fara a mai lua in calcul specificul fiecarui canal sau asteptarile oamenilor care vor vedea mesajul. Practic, nu exista strategie, ci o comunicare haotica.
De ce ne facem blog ?
Oamenii isi fac bloguri pentru a comunica autentic. Asa au aparut blogurile: oameni (nu companii) care simteau ca au ceva de impartasit cu ceilalti isi deschideau un blog si scriau articole sincere. De aceea, esenta unui blog a ramas pana in zilele noastre sinceritatea.
Pe bloguri nu se face vanzare! Cel putin, nu din aceea directa si agasanta. Pe bloguri, chiar si cele ale companiilor – mai ales cele ale companiilor – nu facem descrieri de produse sau de servicii si nu spunem “Cumpara acum si nu rata ocazia!”.
Blogurile sunt despre povesti, iar povestile trezesc emotii. Mai apoi, din acea emotie, omul poate lua o decizie de cumparare. Desigur, el poate si sa iasa imediat ce a terminat de citit articolul, fara sa comande ceva, dar sa tina minte ca acolo, in locul acela, cineva l-a facut sa rada. Sau sa planga. Sau sa se revolte. Sau sa se induioseze. El va atasa o emotie puternica de brandul tau.
Si cand va veni timpul sa cumpere, ii va fi mai usor sa te aleaga dintr-o lista de afaceri similare.
Aceasta este o relatie care se construieste in timp, ca orice relatie solida din viata noastra. Se construieste cu rabdare si empatie, nu cu slogane perimate si call-to-actions enervante.
Diferenta emotionala intre poveste si call-to-action
In general, nu putem spune ca o varianta este mai buna decat alta. Insa, in particular, cand ne referim doar la blog, povestea este varianta castigatoare.
Vrei sa scapi de kilogramele in plus?
Te-ai ingrasat si nu stii ce sa mai faci?
Simti ca nicio rochie nu mai sta bine pe tine? Te simti slabita si fara flexibilitate? Noi avem solutia! Alege-ne cu incredere si-o sa-ti redam corpul frumos! Vei gasi la noi sprijin pentru a-ti atinge obiectivele si o comunitate de oameni cu interese similare. Suna-ne acum!
Ceva mai puternic decat o suta de flotari
„Ultima serie!” se aude din celalalt capat de sala vocea antrenorului. Dar tu stii ca nu mai poti. Salteaua verde arata acum asa de bine, mai ca te-ai intinde acolo putin si te-ai inveli cu prosopelul. Simti cum iti bubuie pulsul in cap, iar muschii nu-ti mai raspund la comenzi. In nicio lume paralela nu ai cum sa mai faci o serie. Oare antrenorul mananca baterii la micul dejun?
Dar nu cedezi. Iti ridici privirea pentru cateva secunde si ii vezi. Sunt toti acolo. Aveti cu totii aceeasi privire de tigri care alearga dupa prada. Si atunci stii. Stii ca ati intrat cu totii in aceeasi sala pentru ca aveti ceva in plus fata de cei care au ramas acasa.
Si stiti ca acusi, in vestiar, o sa radeti cu totii de acest moment in care ati simtit la unison impulsul de a arunca cu gantera in antrenor. Tricourile voastre vor arata mai ceva ca la ice bucket challenge, iar voi va veti da intalnire si maine, tot aici.
Va uitati unii la altii in oglinda si timpul parca se opreste putin, cat sa mai luati o gura de aer. Si apoi mai faceti o serie. Ultimele opt flotari.
Ultimele opt din o suta.
Vezi diferenta?
“Oamenii nu cumpara ce faci, ei cumpara motivul pentru care o faci” – Simon Sinek.