Liber intreprinzatorii si antreprenorii se lupta adesea ca sa se distinga de restul. Fie ca este un website unic sau o oferta de produs original, atragerea atentiei publicului poate fi un exercitiu foarte dificil.
Pe masura ce tot mai multe persoane si branduri merg catre continutul video online, ca o modalitate de atragere a atentiei, acestia ajung sa spere in milioane si milioane de vizionari, care sa duca la cresterea traficului, a vanzarilor, a popularitatii…
Si nimic nu promite aceasta mai mult decat lovitura de traznet de a face ca un video sa ajunga “viral”. Poate sa nu fie o speranta sau un tel pe care oamenii sa le exprime in cuvinte, dar adesea acestea se afla in mintea lor, stand in liniste, asteptand sa fie indeplinite.
Dar telul de a crea un video viral este unul gresit si iata de ce:
Sa ajungi viral nu garanteaza nimic in afara de viralitatea insasi. Doar pentru ca un video ajunge la milioane de oameni, nu inseamna ca toti acei oameni vor urmari un alt video de-al tau, vor face o cumparare, sau altfel vor interactiona cu brand-ul intr-un anumit fel.
Poate ca cel mai important aspect atins este acela ca, desi exista o formula pentru ca un video sa ajunga viral, formula functioneaza doar dupa ce acest fapt s-a intamplat. Daca te gandesti la viata unui video in doua parti, creatie si marketing (unde are loc actiunea virala), exista doar o parte pe care o poti controla in totalitate, iar aceea este creatia. Poti avea idee cum va merge marketingul, dar nu poti niciodata sa prezici ce sa va intampla in cele din urma, cu ceva ce a ajuns pe internet.
Partea de creatie a unui video este foarte asemanatoare cu actiunea de a face o fotografie sau de a construi un website. Este un proces intentionat sa evoce o emotie specifica privitorului, iar produsul finit ar trebui sa-l faca pe privitor sa simta ceva si ulterior sa actioneze. Si cel mai des ne dorim ca acea emotie sa fie ceva mai mult decat simpla senzatie “Ar trebui sa trimit aceasta cuiva”.
Deci unde ar trebui sa iti indrepti atentia ca si creator de continut? Doua zone specifice:
Productie
Gandeste-te cum va fi creat acest video. Nu orice video necesita un buget de 50.000 de euro, asa cum nu orice video ar trebui sa fie facut cu ajutorul unui smartphone.
Ai bani de cheltuit? Daca da, cum ii poti cheltui intelept? Daca bugetul tau este zero (si sa fim sinceri, adesea asa este), atunci ce resurse poti folosi, ca sa faci acest video cel mai bun posibil?
Continut
Continutul tau nu trebuie formatat astfel incat sa ajunga la cea mai numeroasa audienta posibila. Daca acesta ar fi telul tau, ai putea sa angajezi un skywriter, care sa iti risipeasca banii mult mai repede. Continutul sau mesajul tau trebuie sa fie relevant pentru clientul cu care vrei sa colaborezi. Care este clientul tau ideal? Ce vrea acesta sa auda? Tu ce ai cauta daca ai fi in locul lui?
Multi cred ca asa ceva trebuie sa fie spiritual, excentric sau total diferit pentru a capta atentia. Dar cu ce pret? Ce oferi intr-un video nu ar trebui sa fie diferit de ceea ce oferi in viata de toate zilele. Aceasta este ocazia ta de a arata publicului nu doar ceea ce faci, dar si cine esti. Pune in vitrina adevarata ta personalitate sau brand. Oamenii vor sa se conecteze la personalitati cu care sa rezoneze. Cum vei rezona cel mai bine?
Concentrarea pe intreaga imagine este o parte necesara a oricarui demers. Dar aceasta nu inseamna ca trebuie sa te concentrezi pe cea mai mare imagine. Daca vrei sa lansezi un avion de hartie, probabil ca nu te va ajuta prea mult sa studiezi navetele spatiale.
Tine minte ca este important sa creezi ceva unic pentru tine. In cele din urma, dupa tot ce s-a spus si s-a facut, acest video se reduce la intersectarea dintre ceea ce cauta audienta si ceea ce esti tu in stare sa le oferi. Cand ceea ce creezi atinge punctul fin dintre aceste doua elemente, ai realizat ceva grozav. Nu se poate planifica totul cand este vorba de proiecte pe internet, si poate fi foarte frustrant.
Ceea ce poti planifica este calitatea. Propune-ti sa fii onest. Si propune-ti sa faci un video care spune povestea ta, in felul tau unic.
Calitatea, rezonanta, semnificatia toate aceste lucruri sunt mai valoroase decat viralitatea pe termen lung.