Daca ceva se face cu multa munca, inseamna ca merita

Daca ceva se face cu multa munca, inseamna ca merita

Articol scris de Simona Gabriela Buzatu

  • 2Minutes
  • 206Words

Consecinte cognitive ale conformarii fortate
Imagineaza-ti ca vrei sa intri intr-un club. Este extrem de greu sa devii membru – te fac sa treci prin multe cercuri ca la circ si trebuie sa indeplinesti o serie de sarcini. La sfarsit devii membru al acelui grup sau club.

Datorita nivelului de munca pe care a trebuit sa o faci ca sa intri, consideri calitatea de membru si mai valoroasa. Din pacate, clubul in care ai muncit atat de mult sa intri, se dovedeste a fi de rand, in cel mai bun caz.

Consecinte cognitive ale conformarii fortate2

Mintim ca sa justificam

Incercam sa intelegem o situatie, deci credem si ne spunem in sinea noastra ca acel club este fantastic. Ne mintim pe noi si pe ceilalti doar ca sa justificam situatia. Aceasta este denumita disonanta cognitiva si a fost observata pentru prima oara de Festinger si Carlsmith in studiul lor din 1959  “Consecinte cognitive ale conformarii fortate”. Studiul a gasit initial ca studentii care efectuau o sarcina plictisitoare, considerau sarcina mai interesanta daca erau platiti mai putin ca sa participe.

Subconstientul nostru rationeaza astfel: daca nu am facut asta pentru bani, atunci inseamna ca am facut-o pentru ca este interesanta. Ca prin farmec, o sarcina plictisitoare devine mai interesanta, pentru ca altfel nu ai cum sa-ti explici comportamentul.

Ti-a placut?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Te-ai saturat sa gestionezi singur sarcini complexe si sa gasesti in mod constant noi metode pentru a incepe, creste, schimba afacerea ta? Sa lucrezi in si pentru afacerea ta este obositor. Suntem Artvisiona agentia full service pentru afaceri digitale. Putem sa fim partenerul tau pe toata durata de viata a afacerii. Tot ce ai nevoie intr-un singur loc: Strategie, business development, marketing si branding.




branding cu factor de teama Previous post Branding cu factor de teama
branding vazut sau nevazut Next post Brandul conteaza – vazut sau nevazut