Am invatat ca orice prost poate scrie un anunt prost, dar trebuie sa fii un geniu sa lasi din mana unul bun. Leo Burnett
Inainte sa incepi procesul de dezvoltare a conceptului, este important sa intelegi bine puterea publicitatii ,ce poate face si ce nu poate face.
Ce poate sa faca publicitatea ?
- Poate aminti clientilor de beneficiile produsului sau serviciului pe care il oferi.
- Poate ajuta la stabilirea si mentinerea identitatii tale sau a “brandului” tau.
- Poate sa iti sporeasca reputatia.
- Poate incuraja clientii existenti sa cumpere mai mult din ceea ce vinzi.
- Poate de asemenea contribui la atragerea de noi clienti daca oferta este destul de buna.
- Va acumula vanzari incet pentru a creste profitul.
- Si, cel mai important, va promova afacerea ta pentru clienti, investitori si altii care nu sunt in cercul tau imediat de influenta.
Ce nu poate face publicitatea ?
- Nu poate crea instantaneu o baza de clienti.
- Nu poate rezolva probleme de cash sau de profit.
- In mod cert nu poate inlocui un serviciu de client slab.
- Nu poate fi folosita pentru a vinde produse sau servicii inutile si nedorite.
Virtutile publicitatii
Tu ai control total. Spre deosebire de eforturile serviciului de relatii cu publicul, poti stabili exact unde, cum si cat de des va aparea mesajul tau, cum va arata, cum va suna, si ce va spune. Poti sa tintesti audienta mai precis si sa urmaresti zone de piata masurabile si foarte specifice.
Poti fi consecvent, prezentand imaginea si mesajul de vanzari ale companiei tale in mod repetat pentru a construi cunoasterea si increderea. O identitate distinctiva va fi in cele din urma asociata cu compania ta, si ca urmare clientii te vor recunoaste usor si repede.
Dezavantajele publicitatii
Publicitatea cere planificare. Merge cel mai bine si costa cel mai putin cand se planifica si se pregateste din timp. De exemplu, vei plati mai putin pentru anunturi la radio fiind de acord sa rulezi mai multe anunturi pe o perioada mai lunga, decat sa decizi saptamanal sau lunar. Un pachet de publicitate de “branding” pe termen lung va fi mai ieftin in timp, decat o campanie de vanzare sau o “chemare la actiune” pe durata unei saptamani.
Cere timp si perseverenta. Eficienta publicitatii tale se imbunatateste gradat in timp, deoarece clientii nu aud sau nu vad fiecare din anunturile tale. Trebuie sa le reamintesti repetat clientilor existenti si potentiali de beneficiile pe care le au, daca fac afaceri cu tine. Efortul pe termen lung atrage recunoasterea si ajuta ca ofertele speciale si marketingul direct sa fie rasplatite.
Eficienta unei campanii publicitare bine gandite nu trebuie subestimata.