Foarte multi oameni privesc un site bine realizat si ajung la concluzia ca este arta. Cu toate ca o grafica computerizata poate arata foarte bine, intre arta si web design sunt diferente uriase. Pornind de la concept, executie si pana la scopul final, acestea sunt ca doua drumuri care se intersecteaza la un moment dat, dar apoi fiecare duce in alta directie.
ARTA PLASTICA
Ce este arta plastica?
Arta este o manifestare a emotiilor, un mod de exprimare regasit doar la oameni, prin care ceea ce gandim si simtim sunt transpuse in ceea ce cream.
Scopul artei plastice
Arta nu are un scop definit. O realizam de cele mai multe ori din placere, fara a ne gandi la cum sa vindem mai bine sau ce i-ar placea privitorului sa vada. Este, in primul rand pentru creator, o modalitate de exprimare a ceea ce gandim, simtim si percepem.
Poate fi realizata de oricine, desi doar o parte din oameni au o inclinatie innascuta catre frumos, adica stiu sa foloseasca culorile si formele intr-un mod armonios care sa incante privitorul.
Tipuri de arta plastica
Arta plastica a fost definita incepand cu secolul Iluminismului si este impartita in cateva genuri clasice: desen, pictura si sculptura cu subgenuri care se apropie usor de mestesug.
WEB DESIGN
Ce este Web design-ul ?
Web design-ul este forma vizuala a unui site web. Spre deosebire de arta, pentru a reliza un web design bun trebuie urmat un plan foarte clar in care logica si organizarea joaca rolurile cele mai importante.
Se realizeaza ponind de la planul de marketing si de la regulile brandului, deci de la niste reguli si cerinte foarte bine definite.
Scopul web design-ului
Singurul scop al unui web design este acela de a vinde sau de a informa. Creatorul de web design foloseste tehnici regasite in artele frumoase: imbinarea de culori si forme, dar pe care le compune intr-o creatie care trebuie sa transmita privitorului intr-un timp foarte scurt – 3 secunde – despre ce este site-ul respectiv si cel mai important: sa-l convinga sa faca cateva actiuni – de cele mai multe ori, sa cumpere.
Tipurile si stilurile de web design
In web design-ul traditional, rolul unui web design era mai mult de a face un site sa arate foarte bine. Web designerii acum nu se mai rezuma la a face ceva sa arate dragut, ci mai degraba incearca sa creeze o experienta unica pentru utilizatori.
Web design-ul este folosit atat pentru site-uri de prezentare, cataloage si magazine online, cat si pentru formuri, site-uri de socializare, reviste si ziare online, platforme media etc.
Ca si in moda, exista stiluri clasice sau trenduri de moment.
Trenduri in web design
Tipografic si fundal video, site cu mascota, totul pe o pagina, asimetric, haos aparent, fundal incarcat, degrade, imagine 360 grade, parallax (derulare animatii prin scrolare verticala sau orizontala).
Stiluri clasice in web design
Ilustrativ, corporativ, minimalist, retro, alb-negru, 3D, fundal fix.
Concluzie
Putem spune, asadar, captati fiind de design-ul vreunui site, ca este vorba de „arta”, atata timp cat avem o reactie emotionala in fata sa, dar nu putem afirma ca un web design – care doar straneste emotie (de orice natura) – fara sa determine utilizatorul sa intreprinda vreo actiune in respectivul site este si un web design bun, reusit, de succes. Intre arta care hraneste sufletul si web design-ul al carui scop final este businessul exista astfel, in ciuda punctelor de tangenta, diferente esentiale pe care niciun profesionist al domeniului nu isi permite sa le ignore.