Ai in vedere SEO cand planifici sa refaci web designul site-ului

Ai in vedere SEO cand planifici sa refaci web designul site-ului

Articol scris de Simona Gabriela Buzatu

  • 5Minutes
  • 812Words

seo

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care o companie o poate face cand schimba web design-ul este sa lucreze cu un web designer care stie si SEO. Astfel se asigura ca site-ul nou o sa fie corect construit. SEO nu insemna numai cuvinte cheie ci insemna o constructie corecta pornind de la structurarea paginilor, logica de afisare , un css si html valid si un cod curat fara erori. Dar sa incepem cu inceputul.

Arhitectura si navigarea pe site.

Designer-ul porneste de obicei cu arhitectura site-ului si wireframe-ul. Arhitectura trebuie executata astfel incat informatia sa fie dispusa intr-un mod logic si rapid, fara prea multe pagini si sub, sub categorii. Arhitectura site-ului trebuie conceputa mai intai pentru utilizare, dar de asemenea este important sa se creeze navigarea principala, astfel incat sa contina doar cele mai importante URL-uri ale site-ului. Cu cat exista mai multe URL-uri in navigare, cu atat mai diluate devin link-urile. Daca o pagina are 2 sau 3 link-uri, care merg la alte pagini ale site-ului, cantitatea de “esenta” pe care  pagina o poate trimite la aceste linkuri este foarte mare. Daca pui 25 de linkuri pe o pagina, fiecare din acele linkuri primeste o parte mult mai mica din “esenta”. Are sens ?

Dezvoltare.

Pe langa refacerea designului ar trebui sa lasi tot restul sa ramana la fel pe site-ul tau. Elemente cum ar fi titluri de pagina, meta tags si continut, inclusiv unele linkuri din cadrul continutului si alt text de pe imagini. Multi vor argumenta ca meta nu conteaza cand e vorba de listari, dar mie imi place sa fiu sigura si las totul la fel, chiar si cele mai mici amanunte. Refacerea designului este o schimbare drastica in codul pe care motoarele de cautare il citesc, asa ca iti recomand ca daca vrei sa faci schimbari la SEO de pe pagina, sa lasi noul tau site sa se aclimatizeze mai intai.

Trebuie de asemenea sa pastrezi H1 tags la fel, si sa folosesti doar un H1 tag pe pagina. Da, acesta este alt aspect pe  care SEOMoz il considera ca oferind aproape nici o valoare, dar daca a existat pe site-ul vechi, include-l pe site-ul nou.

Daca poti, ar trebui sa mentii aceleasi URL-uri de pe site-ul vechi. De obicei cand vad un website cu design nou, este pentru ca clientii se muta de pe paginile html clasice pe un CMS, cum ar fi WordPress ceea ce inseamna ca URL-urile se vor schimba. In aceste cazuri, asta este sansa ta sa reconstruiesti linkul URL folosind conventii de numire mai bune si mai usor de folosit pe motoarele de cautare. Nu indesa cuvinte cheie in URL-uri, fii mai bine descriptiv. De asemenea daca vechiul site a avut sublinieri (_) in URL-uri, schimba-le cu liniute de unire (-). La fel foloseste liniute de unire si in loc de spatii in URL-uri.

Daca vei face pagini despre angajati, numeste pagina astfel incat sa poata fi folosita si dupa ce angajatul a plecat, mai ales daca iti propui sa o optimizezi sau sa construiesti linkuri care intra. De exemplu, in loc sa numesti pagina  kelly.html sau assistant-joe-brown.php, numeste pagina  consultant.html sau marketing-consultant.php

Sfaturi finale.

Nu s-a terminat totul cand site-ul transmite. Trebuie sa ajuti motoarele de cautare sa re-parcurga noul tau site, sa gaseasca noi pagini si trebuie sa muncesti ca sa pornesti si sa mentii traficul. Daca ai un blog sau o sectiune de articole pe site, pregateste continut nou pentru lansarea site-ului, forteaza motoarele de cautare sa dea viteza la indexare. Scrie un articol nou in fiecare zi si posteaza-l pe Facebook si Twitter. Trimite articolul tau pe email prietenilor tai si fa-te vazut. Poti incerca si servicii de pinging  cum ar fi Pingler.com pentru fiecare articol. Nu stiu cat de mult ajuta serviciile de pinging, dar eu le folosesc oricum. Motoarele de cautare iubesc continutul proaspat si trebuie sa le ajuti sa-l gaseasca.

Trebuie sa ai in vedere si un plan de construire de link-uri. Linkurile sunt cele care asigura calatoria motoarelor de cautare pe internet si gasesc continut nou pe care il introduc in index. Construieste linkuri la orice pagina pe care o ai pe site-ul nou.

Iata o lista rapida cu ce ar mai trebui sa faci:

  1. Implementeaza 301 redirects de la toate paginile vechi la cele noi
  2. Creeaza harti noi de site XML si HTML
  3. Creeaza noi robots.txt cu link la harta XML
  4. Incarca harta noua XML  la Google Webmaster Tools
  5. Asigura-te ca Google Analytics este instalat
  6. Ruleaza  404 error check pe noul site
  7. Controleaza 404 error page
  8. Instaleaza  Google Webmaster Tools sa prinzi orice problema
  9. Fa legaturi noi de redirectionare  (index.php, non-www, alte URL-uri copiate)

Este foarte mult de facut, nu-i asa?
Dar daca faci tot ce am mentionat in acest material, vei putea sa mentii traficul si pozitiile. Site-ul tau s-ar putea sa se descurce mai bine decat a facut-o vreodata.

Mult succes !

Ti-a placut?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Te-ai saturat sa gestionezi singur sarcini complexe si sa gasesti in mod constant noi metode pentru a incepe, creste, schimba afacerea ta? Sa lucrezi in si pentru afacerea ta este obositor. Suntem Artvisiona agentia full service pentru afaceri digitale. Putem sa fim partenerul tau pe toata durata de viata a afacerii. Tot ce ai nevoie intr-un singur loc: Strategie, business development, marketing si branding.




stiinta sloganurilor Previous post Stiinta sloganurilor si exemple din toate timpurile
sculptura in miscare Next post Sculptura in miscare de Theo Jansen’s Strandbeests